Konoplja u ISHRANI

Da li uvrstiti konoplju u ishranu?

 

Odmah da razjasnimo na početku, iako spadaju u porodicu iste vrste Cannabis Sativa, Industrijska konoplja i Kanabis su dve potpuno različite biljke. Industrijska konoplja za razliku od svoje rođake skoro u opšte ne sadrži tetrahidrokanabinol skraćeno THC, glavnog psihoaktivnog sastojka u kanabisu. To znači da možete da je jedete koliko god želite, a da nikada ne brinete o tome da li ćete proći testiranja na psihoaktivne supstance.

Konoplja je biljaka koja može vrlo lako naći mesto u svakodnevnoj ishrani kako zbog senzornih svojstava (prijatnog ukusa, mirisa i dopadljive arome), tako i zbog dostupnosti i lakoće pripreme. Savršen je dodatak različitim salatama, gotovim jelima, ceđenim sokovima, pekarskim proizvodima i poslasti¬cama.

 

Šta je to seme (semena) konoplje?

 

Na vrhu billjke Konoplje, obavijene cvetom rastu tvrde braon semenke. U unutrašnjosti ovih tvrdih semena leži meko, belo ili svetlo zeleno zrnce koje je u proseku sačinjeno od oko 45% masnih kiselina od čega oko 75% omega-3 i omega-6 masnih kiselina. Sigurno ste već čuli za omega 3 kiseline koje možemo dobiti iz biljaka i morskih životinja. One blagotvorno deluju na rad srca, aktivnost mišića, memoriju, smanjuju loš holesterol i trigliceride, poboljšavaju vid … Takođe ima veoma visok procenat lako svarljivog proteina na 100 grama i 35 grama. Seme konoplje je bogato magnezijumom i značajno doprinosi sadržaju fosfora, gvožđa, mangana i cinka u ishrani, kao I visoki sadržaj vitamina A, B1, B2, B3, B6, C, D i E.

Semena konoplje su odličan izvor dijetetskih vlakana doprinose normalnoj varenju. Nekoliko kašika semena konoplje sadrži ozbiljnu količinu esencijalnih hranljivih sastojaka, lako ih je jesti i kuvati, a imaju i prijatan ukus, nešto kao kombinacija semena suncokreta i pinjola (borovog oraha).

Seme konoplje važi za “superhranu”. Termin “superhrana” se koristi za mnogobrojne namirnice, međutim, konopljino seme zaista zaslužuje ovu titulu, a evo i zašto.

 

Odakle dobijamo ulje?

 

Mehaničkim ceđenjem semena konoplje dobijamo hladno ceđeno ulje. Ceđenjem dobijeno ulje u potpunosti zadržava sve hranljive sastojke, pre svega dominant je gama linolenska kiselina (GLA). Takođe ulje ima visoku nutritivnu vrednost zbog odnosa omega-3 i omega-6 masnih kiselina (3,75:1). Kada se ovaj odnos uporedi sa idealnim odnosu preporučenom od strane Svetske zdravstvene organizacije (4:1) shvata se da je odnos masnih kiselina odgovarajući ravnoteži koju zahteva ljudsko telo. Konzumira se kao salatno ulje hladno i ne treba ga zagrevati jer time gubi svoje nutritivne vrednosti.

 

Šta je onda konopljin protein?

 

Nusprodukt koji ostaje posle mehaničkog cedjenja, mlevenjem se pretvara u proteinski prah od konoplje ili konopljin protein. Tehnološki postupak u kojem se ne koriste hemijski dodaci čini ovu super hranu pogodnu u ishrani za svaki uzrast naročito za osobe koje biraju zdrav način ishrane, za vegane, vegetarijance i sportiste.

Prirodni proteini iz konoplje su važni za zdravu kožu, kosu i jake nokte. Učini će vas sitim dugo nakon konzumiranja. Ova osobina naročito pogoduje profesionalnim sportistima, ali isto tako i rekreativcima. Ljudi se sve više okreću proteinima konoplje umesto proteina iz surutke naprimer. Glavni razlog tome je saznanje da su nuspojave koje prouzrokuje konopljin proteina puno blaže u odnosu na druge proteine u prahu. Međutim, kao i sa svim dopunama u ishrani, treba biti oprezan. Osobe s iritirajućim crevnim sindromom takođe imaju veću verovatnoću da pate od nuspojava koje izaziva konopljin protein kao što su gasovi, nadutost ili proliv. U tom slučaju, najbolje je konzumirati ulje konoplje, a izbjegavati semenke i proteinski prah.

 

 
HUK
HUK